Travel Oregon en Travel Portland lanceren nieuwe campagnes

Travel Oregon en Travel Portland lanceren nieuwe campagnes

Deze maand lanceerde zowel Travel Portland als Travel Oregon een nieuwe campagne. De campagne van Travel Portland laat bezoekers in contact komen met de oneindige mogelijkheden  die worden geassocieerd met Portland. Doormiddel van unieke stop-motion video’s laat de ’You Can, in Portland’ campagne bezoekers zien wat zij kunnen doen, eten en ervaren in Portland. De campagne van Travel Oregon ‘We Like It Here, You Might Too’ heeft een spokesfish aangesteld – een robotvis als woordvoerder. Deze vis neemt je op humoristische wijze mee op reis door Oregon door middel van 360° graden video’s en online content.

Stop-motion video’s
In de stop-motion video’s zijn handgemaakte replica’s te zien van iconische producten en bezienswaardigheden in Portland. Deze replica’s zorgen voor een betoverende en artistieke vertaling van de stad. In totaal duurde het animeren 7.865 uur en zijn er 8.500 frames en 13 karakters (waaronder de lokale favoriet, aap Sasquatch) gebruikt. Neem een kijkje achter de schermen om te zien hoe de animaties zijn gemaakt.

You-can-o-mizer
Op de website van Travel Portland staat de ’You-can-o-mizer.’ Door te klikken op ‘spin’ genereert het digitale spel verschillende combinaties van grappige accessoires om het stop-motion (video) karakter Sasquatch aan te kleden. Er zijn in totaal 1.296 combinaties mogelijk, elke combinatie is gelinkt aan relevante content en reissuggesties op de website. Er is geen limiet aan het aantal keren dat een bezoeker aan het rad kan draaien, de verschillende combinaties kunnen zelfs op sociale media worden gedeeld onder de hashtag, #YouCanInPortland.

Spokesfish
De ‘We Like It Here, You Might Too’ campagne van Travel Oregon die afgelopen maart gelanceerd is, krijgt een extra dimensie met een humoristische robotvis als woordvoerder. Reclamebureau Wieden+Kennedy heeft de campagne ontwikkeld en heeft samen met Travel Oregon vijf 360° graden video’s opgenomen, waarbij de kijker wordt meegenomen naar verschillende locaties in de staat. Zo zien we de robotvis picknicken in de wijnvelden en op een mountainbike langs de Willamette rivier.

 

Kijk voor meer informatie over de campagnes op  www.travelportland.com/you-can en www.traveloregon.com/salmon360.

Over Portland en Oregon
Portland is met een directe vlucht te bereiken vanaf Amsterdam. Voor meer informatie over Portland, bezoek TravelPortland.nl. Volg Portland op Twitter via @travelportland. Voor meer informatie over Oregon, bezoek TravelOregon.com. Volg Oregon op Twitter via @Traveloregon_nl of like ons op Facebook: Travel Oregon. En volg ons op Instagram via https://instagram.com/traveloregon en https://instagram.com/travelportland.

Wie is de Mol? is afgelopen seizoen opgenomen in Oregon, terugkijken kan via https://wieisdemol.avrotros.nl/home/, of vraag het boekje #WIDM Fan Guide to Portland met reistips per aflevering aan op https://www.travelportland.com/widm-fan-guide-order-form/

###

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie of beeldmateriaal van Portland/Oregon kunt u terecht bij:
BuroSix – Amber Borghuis | T: 0182 – 39 44 55 | E: portland@burosix.nl | W: www.burosix.nl