+31 (0)182 39 44 55 team@burosix.nl

Wie is de mol?

PROJECT VOOR

TRAVEL PORTLAND

Sinds

2005

Werkzaamheden

Bijzonder PR project

De uitdaging

Oregon is één van onze favoriete plekken op aarde. Met heel veel plezier werken wij dan ook al meer dan vijftien jaar voor Travel Portland en Travel Oregon en doen wij er alles aan om Nederlanders en Belgen te overtuigen van het beeldschone Oregon. Lastig zat, want in de USA zijn een aantal plaatsen die ontzettend veel aandacht opeisen door een overdosis aan neonlichten. We noemen geen namen.

De oplossing

Omdat wij er zo van overtuigd zijn dat Oregon een topbestemming is voor ons Nederlanders en Belgen, wilden we het héél groot aanpakken. Denk een out of home campagne op alle high traffic areas, of een grote campagne met tv commercials en advertising in de grootste printtitels. Maar, er miste iets. Wat écht belangrijk is, is dat de doelgroep het gevoel heeft al in Oregon te zijn.

Dus: nóg grootser en vooral levendiger moest het worden. En toen dachten we aan Wie is de Mol?. De spellen die gespeeld worden zijn gaaf, maar de sfeerbeelden zijn net zo belangrijk om de afleveringen tot een succes te maken. We hadden het geluk dat Amerika al hoog op het lijstje van de programmamakers stond en verder deden de beelden van Oregon het werk en zorgden ervoor dat Wie is de Mol? op slag verliefd werd op de staat. En zo geschiedde dat het zeventiende seizoen van Wie is de Mol? werd opgenomen in Oregon.

Bericht succesvol afgeleverd

  • Nederland steeg van plek 11 naar plek 5 op het gebied van inkomende bezoekers in Oregon en heeft hierbij alleen de Verenigde Staten, Canada, Japan en Australië voor zich.
  • Het seizoen was het best bekeken seizoen sinds 5 jaar.
  • Een groei van 1.291% Nederlandse bezoekers op TravelPortland.com
  • Het bezoekersaantal op de website TravelOregon.com steeg tot 210.000 unieke Nederlandse bezoekers per week.
  • Touroperators in Nederland en Belgie zagen een groei van 55% in het aantal zoekopdrachten naar Portland in 2017, vergeleken met dezelfde periode in 2016.
  • Gemiddeld keken er iedere aflevering 3.2 miljoen kijkers naar dit seizoen van Wie is de Mol?

Bekijk ook deze projecten