BuroSix breidt haar klantenbestand uit met Roter Hahn

Per 1 maart 2019 start BuroSix officieel als PR bureau voor Roter Hahn op de Nederlandse markt. Roter Hahn biedt vakanties op de boerderij in Zuid-Tirol, de meeste noordelijke provincie van Italië. BuroSix werkt sinds 2012 voor de regio Zuid-Tirol, waardoor er veel kennis en ervaring in huis is over dit gebied en de mogelijkheden. Het is een uitgelezen kans voor Roter Hahn zichzelf nog beter te profileren op de Nederlandse markt.

Begin februari brachten Vincent van Leeuwen en Claire Silva een bezoek aan verschillende Roter Hahn accommodaties, met als doel per 1 maart goed van start te kunnen gaan. De boerderijen liggen allemaal midden in de natuur, vaak op deels afgelegen plekken. Ideaal dus voor natuurliefhebbers, maar zeker ook voor gezinnen met (kleinere) kinderen, die ongestoord kunnen spelen op en rond de boerderij. Of je nu komt voor wandelen of fietsen in de zomer, of voor skiën en sneeuwwandelen in de winter, de accommodaties zijn zeer gunstig gelegen voor allerlei activiteiten.

De boerderijen worden geclassificeerd aan de hand van bloemen (1 – 5). Hoe meer bloemen, hoe meer er te doen en te beleven valt op de boerderij. Ook zegt het aantal bloemen iets over de kwaliteit van de kamers/appartementen en over de aanwezigheid van een boerenontbijt (van producten uit eigen teelt) en de verkoop van boerenproducten.

Over Roter Hahn
Het merk ‘Roter Hahn’ is in 1998 in het leven geroepen door de Südtiroler Bauernbund (Boerenbond) voor het behoud van boerderijen in Zuid-Tirol, de meest noordelijke provincie van Italië. Deze regio wordt sterk gekenmerkt door haar boerencultuur. Veel families in Zuid-Tirol leven van veeteelt en akkerbouw, maar dat levert vaak niet genoeg op om van te kunnen leven. Om de boeren extra te ondersteunen biedt Roter Hahn vakanties aan bij de boer. De accommodaties die Roter Hahn aanbiedt zorgen ervoor dat je tijdens een vakantie op een unieke manier kennis maakt met de tradities van boeren, hun verbondenheid met de natuur en hun hartelijke gastvrijheid.

Sinds 2003 staat het merk ook voor ‘boerencafés’ en ‘kwaliteitsproducten van de boer’. Kijk voor meer informatie op www.roterhahn.it/nl